سرپرست واحد: مهندس مصطفی انصاری، مسئول فناوری اطلاعات
ایمیل : fnm-network@tums.ac.ir
معرفی و شرح وظایف
واحد فناوری اطلاعات دانشکده در زمینه نگهداری و پشتیبانی سیستم های سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، فعالیت می کند.
مهمترین رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است.
تماس با کارشناسان: مهندس نیلوفر سامانی پور، کارشناس شبکه (212) مهندس الهام الماسی، کارشناس رایانه (211) مهندس سارا هاشمی کارشناس شبکه (210) |
شرح وظایف:
- دریافت خط مشی و دستورالعمل های لازم از سرپرست مربوطه
- اقدامات پیشگیرانه حوادث سایبری، مدیریت آسیب پذیری و مخاطرات سایبری
- تجزیه وتحلیل، طراحی و پیاده سازی شبکه بر اساس نیاز مرکز
- نگهداری، توسعه و پایش، بک اپ گیری سرورها و شبکه، پایش امنیت
- تحقیق و برنامه ریزی و استفاده از تکنولوژی های جدید به منظور افزایش کارایی شبکه
- پیگیری تدوین و بروز رسانی نقشه شبکه و بازدید دوره ای سرور ها
- بهینه سازی تجهیزات سخت افزاری و اتصالات شبکه
- نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
- ارتقا، نصب، نظارت، کنترل، عیب یابی، بروزرسانی سیستم های کامپیوتری دانشکده (سخت افزار و نرم افزار)
- رسیدگی به امور پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار دانشکده
- تهیه گزارش فعالیت ها، پیشرفت ها و مشکلات به سرپرست مربوطه
- ارتقای دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- انجام دیگر امور محوله برابر دستور مافوق
رئوس وظایف مربوط به زیر ساخت و شبکه:
- توسعه زیر ساخت های شبکه
- بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه، عیب یابی و رفع اشکال
- نگهداری، مدیریت و پشتیبانی از شبکه
- پشتیبانی و نگهداری شبکه wifiدانشکده و رفع عیب آن در دانشکده
- تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و پرینت )
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- تحلیل در راستای زیر ساخت ها و شبکه
- عیب یابی دسترسی به اینترنت کاربران
- تهیه بک آپ دوره ای سرورها
- بررسی و پیگیری اصلاح شبکه، جایگزینی کابل های فرسوده، و تعویض رک و پچ پنل در صورت نیاز
- نصب آنتی ویروس تحت شبکه بر سیستم های دانشکده و پایش کارکرد و بروزرسانی
- مانیتورینگ سخت افزاری و نرم افزاری سرورها
- ارتقا و بروز رسانی سرورها و نگهداری لاگ سرورها
رئوس وظایف مربوط به امور سخت افزار و نرم افزار:
- بروزرسانی شناسنامه سخت افزاری کامپیوترها و تجهیزات مرتبط
- بازدید دوره ای کامپیوتر ها
- نصب و نگهداری نرم افزارها و سخت افزارها بر حسب نیاز واحدهای مختلف
- به روز رسانی نرم افزاری رایانه های دانشکده
- بررسی و مرتفع نمودن اشکال فنی کامپیوتر و اینترنت کلاس مجازی و پشتیبانی فنی
- نصب و عیب یابی سیستم عامل رایانه ها
- اسمبل کردن رایانه های جدید و ارتقای سیستم ها
- عیب یابی و تعمیر رایانه ها و سیستم های مربوطه
- پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر ها
- ایجاد نام کاربری و دسترسی دانشجویان و کارکنان جدید به اینترنت wifi و عیب یابی دسترسی
- ایجاد نام کاربری و دسترسی دانشجویان و کارکنان جدید به سیستم کامپیوتری و اینترنت
- حذف نام کاربری و دسترسی دانشجویان قدیم فارغ التحصیل و کارکنان بازنشسته طبق لیست دریافتی
رئوس وظایف مربوط به امور مدیریتی:
- تدوین برنامه استراتژیک و فرایندهای کاری
- تنظیم سیاست های لازم در زمینه پشتیبانی و نگهداری سخت افزار، نرم افزار و شبکه بمنظور بهبود امور اجرایی
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری اطلاعات و جلسات مرتبط داخلی
- مطالعه و ارزیابی مشخصات سخت افزار و نرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحد مربوط
- بکارگیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد مربوطه
- تحقیق، مطالعه و ارائه راه حلهای مناسب، به منظور توسعه و بهبود زیرساخت ها و سیستمهای شبکه و خدمات واحد
- دریافت گزارش، پایش مستمر فرآیندهای کاری و انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه مورد نیاز
- تهیه گزارشات دوره ای و تدوین بانک اطلاعاتی فعالیت ها